Gruppetimer

Pilates
Pilates er et enestående treningssystem som gir raske, men varige resultater: en slankere, mer velformet kropp, større styrke i buken og korsryggen, og bedre holdning. Treningen er effektiv men rolig og skånsom. En blir mykere, mer løs og ledig i kroppen, noe som gjør at en føler seg mer avslappet og harmonisk. Alle kan trene pilates! Passer for alle.

Yoga
Yoga er enkle kroppsøvelser som utføres rolig, slik at pusten går ledig og fritt. Du behøver ikke å være myk eller i god form. Vanlige resultater med yoga er mindre stress og spenninger i kroppen, både mentalt og emosjonelt. Øvelsene er bra for vond rygg, spente muskler og stresshodepine. De fleste føler glede ved yogaens dype avspenning, og den gode følelsen den gir. Passer for alle.

Seniorstyrke
Kombinasjonstime som starter med lett aerobic og avsluttes med styrketrening for hele kroppen. Aerobic-delen består av enkle trinn som har lav belastning på kne og rygg. Styrkedelen har fokus på enkle og trygge øvelser som gir en god og effektiv styrketrening. Avsluttes med god uttøyning.

Spinning
Spinning er den perfekte treningsform om du ønsker en mer effektiv måte å komme i form på, ned i vekt og samtidig ha det gøy. Alle kan sykle på en spinningsykkel, uansett form og vekt. Folk på ulike nivåer og alder kan trene sammen og tilpasse sitt nivå. En kurset instruktør leder timene, og gir deg instruksjon og oppmuntring. Vi har varierte timer, fra 30 og opp til 60 min. Passer for alle.

Spinnpuls
En rask og effektiv time som kjøres med 4x4 minutters pulsintervaller og aktiv pause mellom hver pulsintervall. Målet er å komme høyt opp i puls på pulsintervallene (tråkker stående), og roligere sykling i de aktive pausene (sittende). Timen starter med lett oppvarming, og avslutter med nedtrapping og litt uttøyning.

Pump
Styrketrening med egen kroppsvekt, med øvelser som kjøres i intervaller som er lagt opp etter det tradisjonelle sirkeltreningsprinsippet. Effektiv og superintensiv time som trener igjennom hele kroppen på under 45 minutter. NB! Hard time.

Step&Styrke
En kombinasjonstime som starter med en kondisjonsdel på step, og avsluttes med styrketrening på hele kroppen. På steppen benyttes enkle basistrinn, og passer for alle uansett tidligere erfaring på step. Styrkeøvelsene utføres med skive, stang eller egen kroppsvekt. Avsluttes med god uttøyning.

Pulsstep
En rask og effektiv time som kjøres med 4x4 minutters pulsintervaller og aktiv pause med styrketrening mellom hver pulsintervall. Målet er å komme høyt opp i puls på pulsintervallene, mens styrkeintervallene holder oss aktive med skive, stang eller egen kroppsvekt. Timen starter med lett oppvarming, og avslutter med nedtrapping og uttøyning.

Dansemix
God og allsidig trening til fengende musikk! Timen er basert på enkle trinn og kombinasjoner. Gjentakelse av kombinasjonene, og tempoet øker utover timen for økt treningseffekt.
Passer alle uansett nivå og erfaring!

Bootcamp
Bootcamp er en litt "tøffere" time med styrketrening, der det er flere stasjoner med styrkeøvelser for hele kroppen. Det jobbes i ca. 40 sek på hver stasjon og det kjøres i sirkel med tre runder.
Bootcamp har fokus på å trene bevegelse enn å trene muskler,slik du lærer deg å bruke hele kroppen som en funksjonell enhet og opparbeider deg kunnskap om riktige bevegelse mønster som både vil øke utholdenheten og styrke, og samtidig vil beskytte deg mot skader og overbelastninger både på trening oh ellers i livet.
Vi benytter oss av kettlebells, vekter, traktordekk, slynge, manualer og egen kroppsvekt. Du trener kondis og motorikk. Gruppesamholdet er viktig. Trener sammen og motivere hverandre. Her blir ingen hengende etter. Slik kan helt ferske trene sammen med de spreke og alle får utbytte av det. Vi trener med tidsintervaller.

Qigong og Mindfulness
Qigong består av rolige, regelmessige bevegelser som utøves med konsentrasjon og riktig pusteteknikk. Mindfulness er oppmerksomhetstrening.

Tabata
Funksjonell trening der man trener hele kroppen samtidig, med andre ord alle små og store muskelgrupper man bruker til daglig. Man bruker egen kropp som belastning, i tillegg til f. eks vekter/vektstenger, step, m.m.
En tabataintervall består av 20 sekunder høyintervalltrening og 10 sekunder pause. Dette blir repetert 8 ganger, dsv. totalt 4 minutter, før man bytter til ny øvelse. Her er det om å gjøre så mange repetisjoner som mulig på de 20 sekundene intervallet varer. Man jobber med andre ord i eget tempo ut ifra egne forutsetninger. Antallet øvelser er gjerne 8 (8 x 4 = 32 minutter), og det kan organiseres i stasjoner, eller også som en tradisjonell gruppetime. Dette gir tid til både en oppvarming og en nedtrapping/lett tøyningsdel. Tabata er en styrketrening som øker både anaerob og aerob kapasitet. Korte intervaller og korte pauser.

Kardio/MRL
60 minutter med fokus på mage, rumpe og lår (MRL). Deler av timen er med høy intensitet og det vil bli delvis bruk av vekter. Her forbrenner vi, folkens!

Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.



Publisert med Nettintro Publisering fra ibooking.no.